Det var svært at lade være med at grine, da en af mine lidt fjernere bekendte, Morten, kom kørende ind til mit autoværksted med en trailer, der var lagt ovenpå en anden trailer efter en kassevogn fra det byggemarked, hvor Morten arbejder. Den trailer, der blev transporteret, var tydeligvis skadet temmelig meget, for akslen var åbenbart brækket, og de to hjul sad i en underlig vinkel.
Morten fortalte, at han havde læsset traileren med en pænt stor stak bordplader af marmor, og han havde ikke tænkt på, at der altså er grænser for, hvor meget vægt sådan en trailer kan klare. Og så var den altså kollapset, inden han forlod byggemarkedet.
Jeg havde godt nok været opmærksom på vægtgrænsen, for jeg skulle også køre nogle gulvklinker af granit ud til samme kunde som marmorpladerne, men dem havde jeg valgt at gemme til en efterfølgende tur, for jeg regnede godt nok med, at det ville blive for meget for traileren med begge dele, fortalte Morten.
Og han havde ikke kunnet læsse noget af det i kassevognens varerum, for det var fyldt op med nogle køkkenbordsplader af et komposit materiale, og bortset fra, at de også er tunge, så optog de hele pladsen i varerummet, så han ikke kunne have mere derinde.
Det er en klassisk fejl, det med at læsse for meget på sådan en trailer, så det er ikke første gang, jeg har måttet skifte aksel på sådan en. Men jeg havde den ikke på lager, så byggemarkedet må vente nogle dage.