You are here: Home » Nethistorier » For mange telefonopkald

For mange telefonopkald

Ofte er en virksomheds reception overbebyrdet med telefonopkald, når der lanceres nye produkter, hvis der er historier i medierne om virksomheden osv. Så oplever vi som kunder lange svartider på blot at komme igennem på hovednummeret, og i firmaet sidder de stakkels receptionister og er ved at gå til af stress. Løsningen på den problemstilling er skalerbar og hedder “Overflow af telefonopkald” – en løsning som blandt andre Responsum tilbyder: http://responsum.dk/losninger-og-priser/overflow/

Hvad er Overflow af telefonopkald?

Det er egentlig ganske simpelt: Når der er flere indgående opkald til en virksomheds hovednummer, end receptionisterne kan håndtere, sendes opkaldet viderer til et servicecenter, der så modtager opkaldet, modtager besked og/eller viderestiller opkaldet til rette vedkommende. Altså udenom virksomhedens normale omstillingsbord så at sige.

Skalerbart og effektivt

En sådan Overflow service er skalerbar, og faktisk er den lige brugbar for den lille håndværker og for den store koncern. Responsum oplyser da også, at de har kunder til denne service i alle størrelser fra en murermester uden ansatte til nogle af Danmarks største virksomheder.

Hvis man forestiller sig den lille håndværker: Mester svarer selv sine kald. Er han optaget eller svarer han ikke inden 3-4 ring, så sendes kaldet videre til besvarelse hos Responsum. Dte er en kæmpe fordel for den ekstremt vigtige kundeservice, og ingen har i dag råd til at miste potentielle opgaver grundet dårlig telefonpasning.

Store virksomheder kan have mange receptionister, men selv der kan der ske det, at alle linjer er optagne – og så ryger opkaldene helt automatisk videre til Responsum.

Ingen kæde er stærkere end det svageste led

Kundeservice er sådan et flosset begreb i dag, men faktuelt er det, at den ofte halter i danske virksomheder sammenlignet med for eksempel amerikanske. En stringent og effektiv telefonpasning er  en af nøglefundamenterne for at fastholde eksisterende kunder og tage vel mod potentielt nye kunder. Derfor er et produkt som Overflow en fremragende løsning – i lighed med de andre telefonservices, der tilbydes af bl.a. andre Responsum. Tjek mulighederne for professionel telefonpasning her.