Min gode veninde, Bente, er den type, der er særdeles grundig med alt, hvad hun har med at gøre. Det beviste hun også for et lille års tid siden, da hun havde valgt at starte en webshop med en masse helseprodukter, som hun har meget erfaring med i kraft af, at hun i nogle år har arbejdet i en fysisk helsebutik.
Så da hun havde valgt at tage springet og selv forhandle vitaminer, naturmedicin og den slags fra en webshop, startede hun med at finde ud af, hvilken form for emballage, hun skulle bruge til de forhåbentligt mange forsendelser, hun skulle præstere i fremtiden.
Det var billigt
Selv om jeg i første omgang blev lidt overrasket, var det for så vidt naturligt nok, da Bente spurgte mig, om det var i orden, at hun sendte mig et par vareprøver i to forskellige typer emballage. Hun fortalte, at det billigste for hende ville være at sende de oftest ret små beholdere af plastic i ganske almindelige og billige prøveposer, men hun var faktisk i tvivl om, hvorvidt sådan nogle var solide nok til at klare opgaven.
Derfor havde hun kontaktet tre andre af sine bekendte foruden mig, fordi hun ville afprøve sine forsendelser så realistisk som overhovedet muligt. Så hun sendte et par prøver til alle os fire med posten. Den ene slags var i prøveposer, mens den anden var i boblekuverter, og så bad hun os gemme dem uåbnet, så hun selv kunne tjekke, hvor godt de to slags emballage havde holdt til postvæsenets ofte lidt hårde behandling.
En af de gode
Du er en af de gode. En af de dygtige. Foreløbigt har du undgået at måtte lukke og slukke for butikken. Din webshop fungerer. Du har mange ordrer og du kan faktisk se en tendens, der fortæller dig, at om et års tid, så må du flytte lagret til større faciliteter. Du får brug for et stort pakkerum. Du kan også allerede nu begynde at skrive en ny jobbeskrivelse til den ny pakkemedarbejder, som du får brug for.
Selvfølgelig kan du få den beskrivelse leveret via kunstig intelligens. Men du skal lige tjekke beskrivelsen inden du offentliggør den. Det vil tage tid. Det sker hurtigere, hvis du selv skriver teksten! Du har analyseret, hvilke produkter det er, som er populære og som du skal have plads på lageret til. Et af dem er plakater. Og hvad betyder det? Svaret er nemt. Du skal have et stort parti paprør hjem, så du er parat til at pakke plakaterne. Skal det være de runde? Alle fraråder dig det.
Paprør og plakatrør
Af den simple grund, at porto for runde paprør er dyrere end for firkantede eller trekantede paprør og plakatrør. Dertil kommer, at du har læst et sted, at opbevaring af runde paprør kræver mere plads end de firkantede eller trekantede gør. Du kan godt se det for dig. Firkantede – eller trekantede – paprør er nemme at stable tæt. Men det der med de runde rør kan du dog ikke helt undgå. Du skal nemlig også købe gavepapir i store mængder. Gavepapir kommer ofte i ruller. Store og små. Alt efter størrelsen på gavepapiret. Så det skal du også lige tænke med ind, når du måler op i de nye lagerfaciliteter.
Så er der bobleplast, som du også får brug for. Det bruger du til at vikle de skrøbelige produkter ind i. Fx drikkeglas eller vaser. Bobleplast er et dejligt produkt. Du kan godt lide selv at pakke skrøbelige varer ind i bobleplast, inden de lægges i en papæske eller et paprør. Og når du så skal vikle gavepapir om æsken eller røret, så går det nemt, fordi du er ikke bange for, at der sker noget med objektet.
Den vigtige emballage
Jo, du køber selvfølgelig din emballage i store mængder. Men sørger også for, at det er miljøvenlig emballage, du køber. Du tjekker, at gavepapiret er lavet af genbrugspapir. Du sørger for, at dine paprør ikke indeholder kemikalier, som er skadelige. Og selvom bobleplast ikke altid er det mest miljøvenlige produkt, du kan finde, så er du glad for, at du nu kan finde boblepapir. Det er et nyt produkt, der minder meget om bobleplast. Det er bare lavet af genbrugspapir. Og jo, dine kunder sender dig ofte en mail om, at de værdsætter, at du genbruger emballage. De er glade for, at du tænker på miljøet, men samtidigt giver dem en vidunderlig oplevelse, når de modtager pakken fra dig. De kan nemlig godt se, at du har gjort dig umage for både at beskytte miljøet og give dem en god erfaring, når de pakker varerne fra din butik ud.